26 Nisan 2009 Pazar

ÖĞRENMEMEK AYIP

Bloğu olupta bilgi ve tecrübelerini bizimle paylaşma erdemini gösteren usta arıcılardan çok şey öğrendiğimi ifade etmek istiyorum. Hepsinden Allah razı olsun. Ama daha yolun başında olduğumu, öğrenmem gereken çok şeyin olduğunu arıları her kontrol ettimde daha iyi anlıyorum.

Arıları bugün açıp kontrol ettim. Birde sokmasalar yokmu, sormayın keyfini. Ama gülü seven dikenine katlanır derler. Geçenlerde arı doslarına sokmalara karşı ne yapmam gerektiğini sormuştumda bir tanesi arıcılığı bırak demişti. Tabiiki şaka olsun diye. Arılar sokuyor dedimde aklıma yaşanmış bir olay geldi. Müsaadenizle anlatayım.

"Diyarbakır ilinde (afedersiniz) sokak köpekleri çoğalır ve sık sık vatandaşları ısırma vakaları yaşanır. Vatandaşlar da belediyeyi telefonla arayarak köpeklerin toplanmasını ve öldürülmesini isterler. Belediyede vatandaşın bu isteğine karşılık köpekleri toplar ve sokaklarda birdaha böyle bir olay yaşanmaz. Yalnız iki ay kadar sonra belediye köpeklerin hepsini birden tekrar sokağa salar ve sokaklarda köpekten geçilmez olur. Belediyeyi tekrar arayan bir vatandaş telefondaki görevliye;
-Yahu kardeşim bu köpekler bizi ısırıyor, toplayın dedik topladınız. Niye birdaha sokağa saldınız. Belediye görevlisi;
-Vallahi beyefendi biz bu köpekleri hayvan haklarına aykırı diye öldüremedik. Ama ıslah ettik, KISIRLAŞTIRDIK ve sokağa öyle saldık. Rahat olun.
Vatandaş kendi şivesiyle yine çırışır ve;
- Be izansız anlamaz adam, bu köpekler bizi ısıriyi dedik s...kiyimi dedik. der ve telefonu kapatır."

Acemiliğimize rağmen arılar ölmemek için bayağı direndiler.


Havaların biraz ısınmasıyla arılar biraz daha hareketlendi.




Kapalı yavrular da çıkınca kovanların içini görmek dahada zevkli olmaya başladı. Mevcut çoğalmaya başladı. Yeni çerçeve verdim.



Kovanların bir tanesinde ana yok. Çerçevenin yan tarafında ve alt tarafında 4-5 tane ana memesine benzer birşeyler var. Kovanlarda ilk defa böyle bir sorunla karşılaşıyorum. Anasız arıya şerbet vermedim. Bir hafta falan bekleyip tekrar kontrol edecem. Ana çıkarmazsa yeni kafkas ana alıp verecem. Ana kaybeden arı bu seneyi pas geçer, bal yapmaz dedi bir arıca dostumuz. Bal yapmasa da olur. Yeterki hayatta kalsın. Ben onalar hergün gidip göreyim. yeter. Beklemekten başka çare yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder