21 Nisan 2009 Salı

VARROA KONTROLÜ



Ustaların tavsiyesiyle kovanlardaki nemi önlemek ve temizlik yapmak için temiz kovanlara aktartım arıları. Eski kovanların alt kısmında köşlerere yığılmış mum parçacıkları ve ince tozlar vardı. O tozları alıp beyaz bir örtünün üstüne döktüm ve iyice inceledim. içlerinden az da olsa varroa ölülerinin olduğunu gördüm. Varroa ile mücadele için, kullanımı kolay olduğu için körükle verilen duman şeklindeki ilacı kullandım şimdiye kadar. Bundan sonra ustaraların kullandığı diğer ilaçları da, uygulamanın nasıl olduğunu öğrendikten sonra kullanacağım.

Diğer bir konu arımın bir tanesi ana kaybetmiş. Mevcudu üç çerçeve.İki çerçevede kapalı yavru var. Üç tanesi bir çerçevenin yan kısmında, iki tanesi de diğer bir çerçevenin alt kısmında olmak üzere beş tane ana memesi dikmiş. Herhangi bir müdahele yapmadan kapattım. Ananın doğması için ebelik yapmam gerek yok sanırım. Bu hususta ne yapmam gerektiği hususunda önerilerinizi bekliyorum. Herkese saygı ve selamlar...

1 yorum:

  1. merhaba
    anası olmadığı için veya anayı beğenmediklerinden yeni ana gözü yapan arılar genelde peteğin ortasına ana gözü koyarlar sizinkiler oğula giden arıların ana memesine benziyor
    yapacağınız beklemek ve ana arı çiftleşmek için çıktığında kuşlara yem olmamasını dilemektir

    YanıtlaSil