2 Haziran 2009 Salı

ARILAR ORMANDA, BALIK VERELİM

Yaz sıcağında şehirde arı olmaz düşüncesiyle arıları Giresun-Doğankente 7-8 km uzaklıkta, yerleşim yerinden uzakta ormanın içine bırakmıştım 15 gün önce. Çalıştığımız yere uzak olması nedeniyle de ilgilenme şansımız az oluyor. Birkaç defa gidip kontrol etmenin dışında yaplıcak fazla bir şey yok. Ormanda bulunan kestane, böğürtlen, ıhlamur, orman gülü, vs. ne varsa, yapabildiği kadar bal bize yeter.




Arılardan uzak kalınca yapılacak en güzel şey, rıhtımda balık tutmak. Ne de güzel vuruyor çaparaya mübarek. Kısmet olurda arıların yanına gidersem Alabalık resimlerini de sizlerle paylaşacağım. Biz aryı da, balığı da zevk için yapıyoruz. Ama ömür vefa ederde emeklilik nasip olursa, asıl arıcılık o zaman yapılır işte. O zamana kadar bu işin kursunu alıp, değerli Milli Eğitim Müdürmüz Nurettin Günay beyin rahle-i tedrisatından geçeceğiz uygulamalı olarak. Kendisi çok iyi arıcıdar. On senedir dört arıyı beş yapamadı benim gibi. her sene bir sürü zayiat... bu sene hariç. Artık birşeyler öğrenmiştir herhalde.


2 yorum:

  1. Arılarınız güzel yerdeler. Ben beğendim yani. Kestaneler açmamış olsada yerleri güzel.

    YanıtlaSil
  2. Temel bey tüm beklentilerinizin gerçekleşmesini diliyorum,kolay gelsin.

    YanıtlaSil