19 Haziran 2009 Cuma

TEMEL PETEK FİYATLARI NEDEN YÜKSELDİ

Değerli arı dostları. Almanyada arıcılık yapan, bilgi ve tecrübelerini paylaşarak tüm arıcılara fevkalade katkıda bulunan Mehmet YÜKSEL bey, temel petek yapımı konusunda bayağı emek sarfederek ürettiği sistemi bizlerle paylaşmıştı da, işin aslı çok da tikkate almamıştım. Ama ne kadar önemli ve gerekli bir iş yaptığı bu günlerde ortaya çıkıyor. Kendisine teşekkür ediyorum.

Bilindiği üzre bu günlerde arıcıların en çok ihtiyaç duyduğu ve satın aldığı/almak zorunda olduğu malzeme temel petektir. Mart Nisan aylarında 8,5 tl olan temel peteğin kilosu bu günlerde 17-18 tl. ye kadar çıkmış bulunuyor. Bu fiyat yaklaşık on gün öncesine ait. Belki bu gün 20 tl'yi de geçmiştir. Fiyatların bu denli yükselmesinin sebebini sorduğumuzda; "efendim temel petek imalinde kullanılan ham madde Rusyaya ihraç edildiği için fiyatlar yükseldi. Yoksa fırsatçılık gibi bir niyetimiz yok" denildi. Ben mi yanlış değerlendiriyorum bilmem ama, 3-4 ay önce 8,5 tl ye satılan temel peteğin fiyatı ne olduda bir anda 17-18 tl ye çıktı. Amaç her halukarda bu malzemeyi satın almak zorunda olan arıcılardan, fırsat bu fırsat deyip rant elde etmekmi? Yosa fiyatların bu kadar yükselmesinin başka bir sebebimi var. Ordu'da fiyatlar bu durumda iken diğer illerimizde farklı olduğunu düşünmüyorum. 8,5 tl iken kar eden bir ürüne bu gün 15 tl teklif edince zarar ediyor deniliyor. Ben bu işlerin acemisiyin. Gerçek yorumu ustalar yapar düşüncesiyle herkese saygı ve selamlar...

3 yorum:

  1. Sayın Temel Bey.Size sonuna kadar katılıyorum.Fiyatlar Eskişehir dede aynı.Bu düpedüz fırsatçılık.Fırsatçıları Allah a havale ediyorum...Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Saygıdeğer Temel bey,bildiğim kadarıyla şekerin kilosu dışarıya 400 kuruştan satılıyor,Almanyada ,Bulgaristanda belirli miktar şeker bedava,Yunanistanda perizin bedava muhtelif ülkelerde kovan başı destek 20 lira civarında bizde maalesef bazı şeyler tersine işliyor veya geç sirayet ediyor,bu konuda birliklere çok büyük görevler düşüyor.Bu sayede temel petekde ve diğer gerekli malzemelerde fiatlarla oynamadan makul bir seviyede sahip olma imkanını sağlayabilirler,önemli bir konuya işaret ettiğiniz ve dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim,ürününüz bol herşey gönlünüze göre olsun.Hoşca kalın.Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar ..bunu konuyu bende anlayabilmiş değilim henüz .... ülkemizde bazı şeylerin oturmadığını biliyoruz da biz arıcılar olarakta biryerlere gelmek bir şekilde birlik olabilmek adına hiç birşey yapamıyoruz.. bu gün bakınız bankalara hiç hesapta yokken ögrenci hesabından bile 23 tl kesiyorlar kapıya bankamatik koymuşlar sistem kapalı yada çok doluyuz diyerek vatandaşı oraya yönlendiriyorlar kendi hesabına para yatırmak için senden 5 tl kesiyorlar .. soygun vurgun rant ülkesi olmuş güzel ülkem... dur diyecek varmı onu bilmiyorum ama arıcıların ekipmandan ilaca her türlü ihtiyacını en ekonomik karşılamasının yolunun ARICILARIN söz sahibi olduğu birliklerden geçtigine inanıyorum .. tabi o birlikleri yönetenlerde üyelerini rant kapısı olarak görüp bir kısım tücara kalitesiz malzemeye ürünlerini ucuz satmaya mecbur bırakırmı işte o tartışılır bir konu

    YanıtlaSil